wtorek, 30 marca 2010

Louis Vuitton wygrywa proces z eBay.

Marka Louis Vuitton spotkała się w sądzie z serwisem eBay, który miał w swojej ofercie podrabiane towary sygnowane marką LV.

Sąd, zgadzając się z argumentacją francuskiego domu mody, orzekł że eBay naraża LVMH na duże straty finansowe i psuje wizerunek luksusowej marki.

EBay musi także zapłacić 275 tys. dolarów kary grzywny, ponadto zobowiązał się płacić tysiąc dolarów od każdego sprzedanego w przyszłości plagiatu.









czwartek, 25 marca 2010

Piękne torby i wyjątkowi ludzie.

W ciągu ostatniej dekady wartość słynnego loga LV gwałtownie spadła. Torby francuskiego domu mody stały się raczej symbolem kiczu i nowobogactwa, niż klasyki. Zarządzający marką postanowili poprawić jej wizerunek. W tym celu zaprasili do współpracy największe osobistości kina, polityki oraz sportu. Pomysł projektu kampanii "Core Values" został ogłoszony latem 2007 roku. Niedługo później pokazano trzy pierwsze zdjęcia. Wszystkie wykonane zostały przez mistrzynię fotografii, Annie Lebovitz.



Pierwsze, opublikowane najwcześniej, zamieszało nie tylko w świecie mody. Przedstawia ono jadącego limuzyną Michaiła Gorbaczowa, ostatniego przywódcę Związku Radzieckiego. Za nim znajduje się Mur Berliński, obok niego - torba Louis Vuitton. Nietrudno zgadnąć, że udział byłego prezydenta ZSRR w komercyjnej kampanii dobra luksusowego spotkał się z oburzeniem niektórych środowisk, szczególnie w jego rodzinnej Rosji. Mówiono o nim, że z lidera zniewolonego komunistycznego świata stał się niewolnikiem mody kapitalistycznej.

Zdjęcie zrobiło także sporo zamieszania z innego powodu. Z torby leżącej na siedzeniu wystaje gazeta z takim oto tytułem na okładce: "Morderstwo Litwinienki: chcieli oddać podejrzanego za 7 tysięcy dolarów". Litwinienko to były rosyjski szpieg, który został otruty polonem, o co podejrzewa się otoczenie Wladimira Putina. Wszyscy zastanawiali się, czy to naprawdę jedynie reklama toreb i czy nie ma w niej podtekstu politycznego.



Drugie w kolejności było zdjęcie z Catherine Deneuve. Aktorka, o ponadczasowej urodzie, miała podkreślić nieprzemijający urok toreb podróżnych LV. Należy pamiętać, że Deneuve ma na swoim koncie wiele reklam marek luksusowych - była chociażby twarzą Chanel No. 5 w latach 70. Dlatego też, jej udział w kampanii nikogo nie zdziwił - kto inny, jak nie ikona francuskiego kina ma reklamować Louis Vuitton?



Bohaterami trzeciego zdjęcia są Steffi Graf i Andre Agassi, małżeństwo tenisistów. W tle, za parą widać torbę podróżną Sirius oraz jedną z najbardziej rozpoznawalnych torebek LV Speedy. Tym razem zamiast powagi (jak w przypadku Gorbaczowa) czy piękna (Deneuve), na torby LV przeniesiono skojarzenia związane z miłością.



Kiedy wydawało się, że te trzy zdjęcia będą tworzyły zamkniętą całość, do współpracy zaproszono kolejną, bardzo wyjątkową osobę - Keitha Richardsa. Ten ponad sześćdziesięcioletni już gitarzysta The Rolling Stones, niegdyś uzależniony od narkotyków rockman, mógłby wydawać się nie najlepszą osobą do reklamowania produktów Louis Vuitton, jednak jak pokreśliła redakcja New York Magazine:
"Jeśli jesteś bogaty, ale wcale nie taki modny czy zadbany, ciągle możesz wydać tysiące na torby Louis Vuitton."



Kilka miesięcy temu pojawiło się przedostatnie zdjęcie kampanii. Tym razem Annie Leibovitz sfotografowała legendarnego reżysera Francisa Forda Coppolę wraz z córką Sofią. Zdjęcie zostało zrobione w Argentynie, gdzie Coppola przebywał od dłuższego czasu na planie filmowym. Po ukazaniu się fotografii, przedstawiciele Louis Vuitton ogłosili, że współpraca z Sofią zostanie rozwinięta. Słynna reżyserka i scenarzystka zaprojektuje linię torebek oraz obuwia dla francuskiego domu mody.

środa, 17 marca 2010

Gwiazdki + LV












Info.

Louis Vuitton
Znana na całym świecie za jej charakterystyczny monogram LV i logo, Louis Vuitton to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Od długiego już czasu jest symbolem prestiżu i bogactwa.

Rozpoczynający działalność w 1854 roku Louis Vuitton to nie tylko jeden z najstarszych, ale także jeden z najbardziej legendarnych domów mody na świecie. Sprzedaje swoje produkty wyłącznie we własnych sklepach detalicznych i butikach, w domach towarowych, a także za pośrednictwem strony internetowej. Louis Vuitton konkuruje bezpośrednio z luksusowymi markami jak Versace, Hermes, Gucci, Dolce & Gabbana, Burberry, Dior, Chanel, Fendi, Armani i Prada.

W połowie XIX wieku Louis Vuitton był znanym sprzedawcą podróżnych walizek. Wejście w XX wiek upłynęło dla firmy pod znakiem rozszerzenia zasięgu i sukcesu finansowego oraz wejścia do świata mody. Malletier a Paris została założona przez Vuittona w 1853 roku na Rue Neuve des Capucines w Paryżu, gdzie w roku 1867 firma uczestniczyła w wystawie powszechnej. W 1936 r. Georges Vuitton zmarł, a jego syn, Gaston Louis Vuitton, przejął kontrolę nad firmą.

Dziś firma powszechnie wykorzystuje reklamy drukowane w czasopismach i na billboardach w kosmopolitycznych miastach. To już powszechne, że w kampaniach reklamowych wykorzystuje się wizerunek takich gwiazd, jak Steffi Graf, Andre Agassi, Gisele Bündchen i Catherine Deneuve. Od XIX wieku aż do dziś, zasady produkcji towarów w firmie nie uległy zmianom, a torby nadal są robione ręcznie.

Oficjalna strona to : http://www.louisvuitton.com/

poniedziałek, 15 marca 2010

piątek, 12 marca 2010

Początek.


Louis Vuitton - luksusowy, francuski dom mody, z centralnym zarządem w Paryżu. Firma nosi nazwę po jej założycielu Louisie Vuittonie. Vuitton urodził się w 1821 roku we Francji w miejscowości Lavans-sur-Valouse, w 1835 przeprowadził się do Paryża, w 1854 założył spółkę znaną teraz jako LVMH, w 1892 roku zmarł. 

Ikona spółki, wzór Monogram Canvas został zaprojektowany przez syna Vuittona, Georges`a. Ciekawe jest to, że LV jest najczęściej podrabianą marką w historii.